42% użytkowników webinarów chce ukryć swoje prywatne dane. Badanie ClickMeeting

ClickMeeting, itweek.pl
ClickMeeting, itweek.pl

Producent platformy ClickMeeting sprawdził jak Polacy podchodzą do kwestii prywatności w sieci, w tym również do wydarzeń online (webinary, szkolenia, konferencje online). Badanie platformy jasno wskazuje, że organizatorzy muszą zwracać szczególną uwagę na kwestię prywatności uczestników. Z raportu wynika, że blisko 90% uczestników spotkań online chce być informowana o tym czy wydarzenie jest rejestrowane czy nie.

Blisko 27 mln uczestników w 1,9 mln wydarzeniach online!

Wydarzenia online to przede wszystkim webinary, wideokonferencje i szkolenia. Tzw. live’y stały się codziennością i częścią nowej rzeczywistości. Według danych dostarczonych przez ClickMeeting, w minionym roku odbyło się w tej platformie ponad 1,9 mln wydarzeń, w których udział wzięło ponad 26,6 mln uczestników. W porównaniu do 2019 roku (w okresie poprzedzającym pandemię) było ich o 320% więcej.

Prywatność podczas webinarów

74% uczestników webinarów chce, aby organizatorzy spotkań dbali o ich prywatność, a 42% zależy aby ukrywać swoje dane podczas wydarzeń online (np. podczas logowania na wydarzenie, zdecydowanie chętniej podają swój nick zamiast imienia). Zaledwie 5% uczestników nie przywiązuje do kwestii prywatności danych większej uwagi.

Webinary ze względu na możliwości, jakie dają, szczególnie w dwóch ostatnich latach stały się bardzo popularnym narzędziem zarówno do prowadzenia szkoleń, jak i też prezentacji online. Jak wynika z danych ClickMeeting, w zeszłym roku na platformie wzięło w nich udział 22,3 miliony użytkowników. Jednak, technologiczny postęp sprawia, że użytkownicy cyfrowych rozwiązań oczekują od ich twórców dbałości o kwestie związane z prywatnością. Według badania ClickMeeting, jest to kwestia istotna aż dla ponad 70 proc. Polaków. Nie możemy jej zatem lekceważyć.

Dominika Paciorkowska, Członkini Zarządu i Dyrektor Zarządzająca ClickMeeting

Chcemy wiedzieć, że jesteśmy nagrywani

Nagrywanie wydarzeń online daje zarówno organizatorowi, jak i ich uczestnikom, wiele możliwości. Przede wszystkim materiał tuż po jego zakończeniu może być rozdystrybuowany pomiędzy uczestników, a także osoby, które nie pojawiły się na wydarzeniu, lub może pojawić się na różnych innych kanałach realizatora. Jednak, jak wynika z badania ClickMeeting, niemal 90 proc. respondentów chciałaby być o tym wcześniej poinformowana, zwłaszcza jeśli widoczne jest ich imię i nazwisko w okienku czatu, lub – w przypadku spotkań z włączoną kamerką – wizerunek. Nie ma to znaczenia jedynie dla 4,5 proc. ankietowanych, a 5 proc. odpowiedziała przecząco.

Przed wzięciem udziału w wydarzeniu online warto upewnić się, czy narzędzie zapewnia bezpieczeństwo przekazywanych danych osobowych. Jednak wiele leży także po stronie organizatora – to on ma decydujący wpływ na budowanie poczucia bezpieczeństwa wśród uczestników wydarzenia. Jeśli więc chce, by jego wydarzenie przyciągało słuchaczy, zgodnie z badaniem ClickMeeting, musi o tę kwestię szczególnie zadbać.

Wybierając zatem odpowiednią platformę, dobrze jest zwrócić uwagę na to, czy umożliwia skorzystanie z dodatkowych opcji, które pozwolą poczuć się uczestnikom komfortowo. W ClickMeeting dajemy m.in. możliwość ukrycia tożsamości uczestników  (np. w oknie czatu, sesji pytań i odpowiedzi), czy zabezpieczenia wydarzenia hasłem lub jednorazowym tokenem.

Dominika Paciorkowska, Członkini Zarządu i Dyrektor Zarządzająca ClickMeeting

ClickMeeting – platforma do webinarów online

ClickMeeting to polska firma, która powstała w 2011 roku i udostępnia aplikację na całym świecie w 8 wersjach językowych. Jej misją jest wsparcie komunikacji i nauki niezależnie od tego, w jakim miejscu na świecie ktoś się znajduje. Platforma do webinarów, czyli rodzaju seminarium prowadzonego za pośrednictwem internetu, działa w przeglądarce internetowej. Nie trzeba mieć specjalistycznej wiedzy technicznej lub instalować czegoś na swoim urządzeniu, by w łatwy sposób cieszyć się z funkcjonalności narzędzia.