42% u偶ytkownik贸w webinar贸w chce ukry膰 swoje prywatne dane. Badanie ClickMeeting

ClickMeeting, itweek.pl
ClickMeeting, itweek.pl
Reklama:

Producent platformy ClickMeeting sprawdzi艂 jak Polacy podchodz膮 do kwestii prywatno艣ci w sieci, w tym r贸wnie偶 do wydarze艅 online (webinary, szkolenia, konferencje online). Badanie platformy jasno wskazuje, 偶e organizatorzy musz膮 zwraca膰 szczeg贸ln膮 uwag臋 na kwesti臋 prywatno艣ci uczestnik贸w. Z raportu wynika, 偶e blisko 90% uczestnik贸w spotka艅 online chce by膰 informowana o tym czy wydarzenie jest rejestrowane czy nie.

Blisko 27 mln uczestnik贸w w 1,9 mln wydarzeniach online!

Wydarzenia online to przede wszystkim webinary, wideokonferencje i szkolenia. Tzw. live’y sta艂y si臋 codzienno艣ci膮 i cz臋艣ci膮 nowej rzeczywisto艣ci. Wed艂ug danych dostarczonych przez ClickMeeting, w minionym roku odby艂o si臋 w tej platformie ponad 1,9 mln wydarze艅, w kt贸rych udzia艂 wzi臋艂o ponad 26,6 mln uczestnik贸w. W por贸wnaniu do 2019 roku (w okresie poprzedzaj膮cym pandemi臋) by艂o ich o 320% wi臋cej.

Prywatno艣膰 podczas webinar贸w

74% uczestnik贸w webinar贸w chce, aby organizatorzy spotka艅 dbali o ich prywatno艣膰, a 42% zale偶y aby ukrywa膰 swoje dane podczas wydarze艅 online (np. podczas logowania na wydarzenie, zdecydowanie ch臋tniej podaj膮 sw贸j nick zamiast imienia). Zaledwie 5% uczestnik贸w nie przywi膮zuje do kwestii prywatno艣ci danych wi臋kszej uwagi.

Webinary ze wzgl臋du na mo偶liwo艣ci, jakie daj膮, szczeg贸lnie w dw贸ch ostatnich latach sta艂y si臋 bardzo popularnym narz臋dziem zar贸wno do prowadzenia szkole艅, jak i te偶 prezentacji online. Jak wynika z danych ClickMeeting, w zesz艂ym roku na platformie wzi臋艂o w nich udzia艂 22,3 miliony u偶ytkownik贸w. Jednak, technologiczny post臋p sprawia, 偶e u偶ytkownicy cyfrowych rozwi膮za艅 oczekuj膮 od ich tw贸rc贸w dba艂o艣ci o kwestie zwi膮zane z prywatno艣ci膮. Wed艂ug badania ClickMeeting, jest to kwestia istotna a偶 dla ponad 70 proc. Polak贸w. Nie mo偶emy jej zatem lekcewa偶y膰.

Dominika Paciorkowska, Cz艂onkini Zarz膮du i Dyrektor Zarz膮dzaj膮ca ClickMeeting

Chcemy wiedzie膰, 偶e jeste艣my nagrywani

Nagrywanie wydarze艅 online daje zar贸wno organizatorowi, jak i ich uczestnikom, wiele mo偶liwo艣ci. Przede wszystkim materia艂 tu偶 po jego zako艅czeniu mo偶e by膰 rozdystrybuowany pomi臋dzy uczestnik贸w, a tak偶e osoby, kt贸re nie pojawi艂y si臋 na wydarzeniu, lub mo偶e pojawi膰 si臋 na r贸偶nych innych kana艂ach realizatora. Jednak, jak wynika z badania ClickMeeting, niemal 90 proc. respondent贸w chcia艂aby by膰 o tym wcze艣niej poinformowana, zw艂aszcza je艣li widoczne jest ich imi臋 i nazwisko w okienku czatu, lub – w przypadku spotka艅 z w艂膮czon膮 kamerk膮 – wizerunek. Nie ma to znaczenia jedynie dla 4,5 proc. ankietowanych, a 5 proc. odpowiedzia艂a przecz膮co.

Przed wzi臋ciem udzia艂u w wydarzeniu online warto upewni膰 si臋, czy narz臋dzie zapewnia bezpiecze艅stwo przekazywanych danych osobowych. Jednak wiele le偶y tak偶e po stronie organizatora – to on ma decyduj膮cy wp艂yw na budowanie poczucia bezpiecze艅stwa w艣r贸d uczestnik贸w wydarzenia. Je艣li wi臋c chce, by jego wydarzenie przyci膮ga艂o s艂uchaczy, zgodnie z badaniem ClickMeeting, musi o t臋 kwesti臋 szczeg贸lnie zadba膰.

Wybieraj膮c zatem odpowiedni膮 platform臋, dobrze jest zwr贸ci膰 uwag臋 na to, czy umo偶liwia skorzystanie z dodatkowych opcji, kt贸re pozwol膮 poczu膰 si臋 uczestnikom komfortowo. W ClickMeeting dajemy m.in. mo偶liwo艣膰 ukrycia to偶samo艣ci uczestnik贸w  (np. w oknie czatu, sesji pyta艅 i odpowiedzi), czy zabezpieczenia wydarzenia has艂em lub jednorazowym tokenem.

Dominika Paciorkowska, Cz艂onkini Zarz膮du i Dyrektor Zarz膮dzaj膮ca ClickMeeting

ClickMeeting – platforma do webinar贸w online

ClickMeeting to polska firma, kt贸ra powsta艂a w 2011 roku i udost臋pnia aplikacj臋 na ca艂ym 艣wiecie w 8 wersjach j臋zykowych. Jej misj膮 jest wsparcie komunikacji i nauki niezale偶nie od tego, w jakim miejscu na 艣wiecie kto艣 si臋 znajduje. Platforma do webinar贸w, czyli rodzaju seminarium prowadzonego za po艣rednictwem internetu, dzia艂a w przegl膮darce internetowej. Nie trzeba mie膰 specjalistycznej wiedzy technicznej lub instalowa膰 czego艣 na swoim urz膮dzeniu, by w 艂atwy spos贸b cieszy膰 si臋 z funkcjonalno艣ci narz臋dzia. 

Reklama: