Gaming Factory zapowiada aktualizacj臋 strategii rozwoju

Mateusz Adamkiewicz, prezes zarz膮du Gaming Factory, fot. Gaming Factory
Mateusz Adamkiewicz, prezes zarz膮du Gaming Factory, fot. Gaming Factory
Reklama:

Gaming Factory, notowany na g艂贸wnym rynku GPW w Warszawie producent i wydawca gier wideo podj膮艂 kluczowe decyzje dotycz膮ce zamkni臋cia nierentownych projekt贸w i skupieniu na najbardziej rokuj膮cych produkcjach. Dzia艂ania te mia艂y decyduj膮cy wp艂yw na wyniki finansowe przed-stawione w III kw. Jednocze艣nie sp贸艂ka zaznacza, 偶e w sprawozdaniu finansowym nie zosta艂y uj臋te przychody z rekordowej sprzeda偶y gry Electrician Simulator, kt贸re istotnie wp艂yn膮 na wyniki w kolejnym kwartale. 1 grudnia Gaming Factory przedstawi r贸wnie偶 aktualizacj臋 strategii rozwoju oraz plany wydawnicze na kolejne 2 lata.

W okresie od stycznia do wrze艣nia Gaming Factory SA wypracowa艂a 1,2 mln z艂 聽przychod贸w netto ze sprzeda偶y. G艂贸wnie w wyniku odpisu kilku produkowanych w tym czasie tytu艂贸w w III kwartale 2022 r. sp贸艂ka聽 wykaza艂a skonsolidowan膮 strat臋 netto w wysoko艣ci 4,7 mln z艂 wobec zysku uzyskanego w analogicznym okresie 2021 r. w wysoko艣ci 577 tys. z艂.

Podj臋li艣my nie艂atw膮, ale z d艂ugoterminowego punktu widzenia, s艂uszn膮 decyzj臋. Ca艂y czas walczymy o popraw臋 wynik贸w finansowych, zatem dok艂adanie pieni臋dzy do s艂abo rokuj膮cych projekt贸w mija si臋 z celem. Zdecydowali艣my si臋 na zamkni臋cie projekt贸w, gdzie wyst臋powa艂y problemy produkcyjne, kt贸re powstawa艂y d艂ugi okres i przy obecnej technologii i konkurencji mia艂yby bardzo nik艂e szanse na powodzenie. Taka decyzja nie zosta艂a podj臋ta z dnia na dzie艅, te problemy narasta艂y, a my jako wydawca dali艣my woln膮 r臋k臋 poszczeg贸lnym deweloperom w poszukiwaniu nowych inwestor贸w. Efektem takich dzia艂a艅 jest mi臋dzy innymi porozumienie z Titanite Games czy sprzeda偶 IP do Chains of Fury. Nie wykluczam, 偶e takie transakcje pojawi膮 si臋 w przysz艂o艣ci. Dla nas jest to korzystne, poniewa偶 odzyskujemy ca艂o艣膰 lub zdecydowan膮 wi臋kszo艣膰 nak艂ad贸w poniesionych na dany projekt, a 艣rodki te przeznaczamy na rozw贸j innych gier

Mateusz Adamkiewicz, prezes zarz膮du Gaming Factory

We wrze艣niu sp贸艂ka udost臋pni艂a 聽dane sprzeda偶owe swojej najwa偶niejszej produkcji – Electrician Simulator. W ci膮gu 8 dni od premiery na platformie Steam sprzedano 30 tys. kopii gry, co prze艂o偶y艂o si臋 na zwrot wszystkich koszt贸w produkcji i marketingu w wysoko艣ci 800 tys. z艂. Aktualnie sprzeda偶 Electrician Simulator przekroczy艂a 45 tys. egzemplarzy, a Gaming Factory jako wydawca zapowiedzia艂 dalsz膮 rozbudow臋 gry.

Nawi膮zuj膮c do wynik贸w za III kwarta艂, warto wzi膮膰 pod uwag臋 brak wp艂yw贸w z gry Electrician Simulator, kt贸ra by艂a nasz膮 najlepsz膮 premier膮 w historii. Ze wzgl臋du na oczekiwanie na p艂atno艣膰 ze Steam wyniki te zostan膮 uwzgl臋dnione dopiero w czwartym kwartale, zatem b臋dzie on zdecydowanie lepszy

Mateusz Adamkiewicz, prezes zarz膮du Gaming Factory

W czwartek, 1 grudnia 2022 r. Gaming Factory og艂osi aktualizacj臋 swojej strategii rozwoju. Sp贸艂ka przedstawi plany rozbudowy aktualnych obszar贸w dzia艂alno艣ci oraz harmonogram wydawniczy na kolejne 2 lata.

Na przestrzeni ostatniego roku zmienili艣my bardzo wiele w naszej dzia艂alno艣ci, zatrudnieniu, strukturach i procedurach. Jeste艣my w innym miejscu ni偶 rok czy dwa lata temu, chcemy jeszcze w tym tygodniu zaprezentowa膰 od艣wie偶on膮 strategi臋 firmy na kolejne lata. W nowej strategii nasze dzia艂ania b臋d膮 podporz膮dkowane poprawie wynik贸w finansowych i wzro艣cie warto艣ci sp贸艂ki. Pewien okres w rozwoju firmy mamy ju偶 za sob膮, przez ostatnie lata zebrali艣my wiele do艣wiadcze艅, kt贸re teraz maj膮 zaprocentowa膰. My艣l臋, 偶e wok贸艂 Gaming Factory aktualnie mamy grup臋 zespo艂贸w i os贸b, kt贸re chc膮 z nami pracowa膰, rozumiej膮 nasze cele i warto艣ci i swoim zaanga偶owaniem po-mog膮 nam osi膮gn膮膰 wyznaczone cele

Mateusz Adamkiewicz, prezes zarz膮du Gaming Factory

Gaming Factory

Gaming Factory

Gaming Factory to producent i wydawca gier na PC i konsole notowany na g艂贸wnym rynku Gie艂dy Papier贸w Warto艣ciowych w Warszawie. Sp贸艂ka produkuje i wydaje gry o zr贸偶nicowanej tematyce, w tym: symulatory, gry przygodowe, gry akcji, tycoon. Od 2022 roku model biznesowy firmy zak艂ada tak偶e produkcj臋 i adaptacj臋 gier do 艣wiata Blockchain z wykorzystaniem asset贸w NFT i funkcjonuj膮cych w modelu聽 play-and-earn (PaE).

Reklama: