Gaming Factory zapowiada aktualizacj臋 strategii rozwoju

Mateusz Adamkiewicz, prezes zarz膮du Gaming Factory, fot. Gaming Factory
Mateusz Adamkiewicz, prezes zarz膮du Gaming Factory, fot. Gaming Factory

Gaming Factory, notowany na g艂贸wnym rynku GPW w Warszawie producent i wydawca gier wideo podj膮艂 kluczowe decyzje dotycz膮ce zamkni臋cia nierentownych projekt贸w i skupieniu na najbardziej rokuj膮cych produkcjach. Dzia艂ania te mia艂y decyduj膮cy wp艂yw na wyniki finansowe przed-stawione w III kw. Jednocze艣nie sp贸艂ka zaznacza, 偶e w sprawozdaniu finansowym nie zosta艂y uj臋te przychody z rekordowej sprzeda偶y gry Electrician Simulator, kt贸re istotnie wp艂yn膮 na wyniki w kolejnym kwartale. 1 grudnia Gaming Factory przedstawi r贸wnie偶 aktualizacj臋 strategii rozwoju oraz plany wydawnicze na kolejne 2 lata.

W okresie od stycznia do wrze艣nia Gaming Factory SA wypracowa艂a 1,2 mln z艂 聽przychod贸w netto ze sprzeda偶y. G艂贸wnie w wyniku odpisu kilku produkowanych w tym czasie tytu艂贸w w III kwartale 2022 r. sp贸艂ka聽 wykaza艂a skonsolidowan膮 strat臋 netto w wysoko艣ci 4,7 mln z艂 wobec zysku uzyskanego w analogicznym okresie 2021 r. w wysoko艣ci 577 tys. z艂.

Podj臋li艣my nie艂atw膮, ale z d艂ugoterminowego punktu widzenia, s艂uszn膮 decyzj臋. Ca艂y czas walczymy o popraw臋 wynik贸w finansowych, zatem dok艂adanie pieni臋dzy do s艂abo rokuj膮cych projekt贸w mija si臋 z celem. Zdecydowali艣my si臋 na zamkni臋cie projekt贸w, gdzie wyst臋powa艂y problemy produkcyjne, kt贸re powstawa艂y d艂ugi okres i przy obecnej technologii i konkurencji mia艂yby bardzo nik艂e szanse na powodzenie. Taka decyzja nie zosta艂a podj臋ta z dnia na dzie艅, te problemy narasta艂y, a my jako wydawca dali艣my woln膮 r臋k臋 poszczeg贸lnym deweloperom w poszukiwaniu nowych inwestor贸w. Efektem takich dzia艂a艅 jest mi臋dzy innymi porozumienie z Titanite Games czy sprzeda偶 IP do Chains of Fury. Nie wykluczam, 偶e takie transakcje pojawi膮 si臋 w przysz艂o艣ci. Dla nas jest to korzystne, poniewa偶 odzyskujemy ca艂o艣膰 lub zdecydowan膮 wi臋kszo艣膰 nak艂ad贸w poniesionych na dany projekt, a 艣rodki te przeznaczamy na rozw贸j innych gier

Mateusz Adamkiewicz, prezes zarz膮du Gaming Factory

We wrze艣niu sp贸艂ka udost臋pni艂a 聽dane sprzeda偶owe swojej najwa偶niejszej produkcji – Electrician Simulator. W ci膮gu 8 dni od premiery na platformie Steam sprzedano 30 tys. kopii gry, co prze艂o偶y艂o si臋 na zwrot wszystkich koszt贸w produkcji i marketingu w wysoko艣ci 800 tys. z艂. Aktualnie sprzeda偶 Electrician Simulator przekroczy艂a 45 tys. egzemplarzy, a Gaming Factory jako wydawca zapowiedzia艂 dalsz膮 rozbudow臋 gry.

Nawi膮zuj膮c do wynik贸w za III kwarta艂, warto wzi膮膰 pod uwag臋 brak wp艂yw贸w z gry Electrician Simulator, kt贸ra by艂a nasz膮 najlepsz膮 premier膮 w historii. Ze wzgl臋du na oczekiwanie na p艂atno艣膰 ze Steam wyniki te zostan膮 uwzgl臋dnione dopiero w czwartym kwartale, zatem b臋dzie on zdecydowanie lepszy

Mateusz Adamkiewicz, prezes zarz膮du Gaming Factory

W czwartek, 1 grudnia 2022 r. Gaming Factory og艂osi aktualizacj臋 swojej strategii rozwoju. Sp贸艂ka przedstawi plany rozbudowy aktualnych obszar贸w dzia艂alno艣ci oraz harmonogram wydawniczy na kolejne 2 lata.

Na przestrzeni ostatniego roku zmienili艣my bardzo wiele w naszej dzia艂alno艣ci, zatrudnieniu, strukturach i procedurach. Jeste艣my w innym miejscu ni偶 rok czy dwa lata temu, chcemy jeszcze w tym tygodniu zaprezentowa膰 od艣wie偶on膮 strategi臋 firmy na kolejne lata. W nowej strategii nasze dzia艂ania b臋d膮 podporz膮dkowane poprawie wynik贸w finansowych i wzro艣cie warto艣ci sp贸艂ki. Pewien okres w rozwoju firmy mamy ju偶 za sob膮, przez ostatnie lata zebrali艣my wiele do艣wiadcze艅, kt贸re teraz maj膮 zaprocentowa膰. My艣l臋, 偶e wok贸艂 Gaming Factory aktualnie mamy grup臋 zespo艂贸w i os贸b, kt贸re chc膮 z nami pracowa膰, rozumiej膮 nasze cele i warto艣ci i swoim zaanga偶owaniem po-mog膮 nam osi膮gn膮膰 wyznaczone cele

Mateusz Adamkiewicz, prezes zarz膮du Gaming Factory

Gaming Factory

Gaming Factory

Gaming Factory to producent i wydawca gier na PC i konsole notowany na g艂贸wnym rynku Gie艂dy Papier贸w Warto艣ciowych w Warszawie. Sp贸艂ka produkuje i wydaje gry o zr贸偶nicowanej tematyce, w tym: symulatory, gry przygodowe, gry akcji, tycoon. Od 2022 roku model biznesowy firmy zak艂ada tak偶e produkcj臋 i adaptacj臋 gier do 艣wiata Blockchain z wykorzystaniem asset贸w NFT i funkcjonuj膮cych w modelu聽 play-and-earn (PaE).