itweek_w

Microsoft przejmuje Lumenisity®, lidera w dziedzinie kabli HCF (hollow core fiber)

Firma Microsoft ogłosiła, że przejęła Lumenisity, brytyjski startup, który zajmuje się wdrażaniem technologii HCF (Hollow Core Fiber). Technologia ta przeznaczona jest głównie dla centrów danych i dostawców usług internetowych. Przedstawiciele Microsoft twierdzą, że zakup Lumenisty (warunki zakupu nie zostały ujawnione), rozszerzą zdolność do rozwoju globalnej infrastruktury chmurowej.
Firma Microsoft przejęła Lumenisity, fot. wolterke, itweek.pl
Firma Microsoft przejęła Lumenisity, fot. wolterke, itweek.pl

Firma Microsoft ogłosiła, że przejęła Lumenisity, brytyjski startup, który zajmuje się wdrażaniem technologii HCF (Hollow Core Fiber). Technologia ta przeznaczona jest głównie dla centrów danych i dostawców usług internetowych. Przedstawiciele Microsoft twierdzą, że zakup Lumenisty (warunki zakupu nie zostały ujawnione), rozszerzą zdolność do rozwoju globalnej infrastruktury chmurowej.

Technologia HCF istnieje już od lat 90. Jednak Lumenisity wniósł w te rozwiązanie, opatentowaną konstrukcję kabla, której kanał centralny wypełniony jest powietrzem, otoczony szklanymi rurkami. Dzięki temu światło może przemieszczać się szybciej w powietrzu niż we szkle. Podczas prób wykonanych przy współudziale firmy Comcast, pojedynczy kabel Lumenisity HCF był podobno w stanie zapewnić szybkość ruchu w zakresie od 10 do 400 Gb/s!

Technologia HCF może zapewnić korzyści dla wielu branż – zwłaszcza w branżach medycznej, finansowej i administracji. Jak twierdzi Girsh Bablani, CVP z działu MS Azure Core – w przypadku sektora publicznego, HCF może zapewnić ulepszone zabezpieczenia i wykrywanie włamań władzom państwowym i lokalnym na całym świecie. Natomiast w służbie zdrowia, technologia sprawdza się przy obsługiwaniu dużych zbiorów danych i może znacznie przyspieszyć wyszukiwanie obrazów medycznych – tym samym ułatwiając przechowywanie i przetwarzanie dokumentacji medycznej w chmurze.


Oceń ten artykuł:

Your page rank:

Udostępnij ten artykuł:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama:
Reklama:

Polecamy