Pepco ofiar膮 ataku phishingowego

Pepco wsp贸艂pracuje obecnie z bankami i organami 艣cigania, aby odzyska膰 stracone 艣rodki, oraz przeprowadza dok艂adn膮 kontrol臋 swoich system贸w i proces贸w operacyjnych w ca艂ej grupie, d膮偶膮c do wzmocnienia ochrony na przysz艂o艣膰.

Pepco ofiar膮 phishingu, fot. Pepco
Pepco ofiar膮 phishingu, fot. Pepco

Grupa Pepco, dzia艂aj膮ca na rynku w臋gierskim, poinformowa艂a o utracie 艣rodk贸w finansowych w wysoko艣ci oko艂o 15,5 miliona euro w wyniku ataku phishingowego. Firma zaznaczy艂a, 偶e ta strata nie bierze pod uwag臋 mo偶liwo艣ci odzyskania utraconej kwoty, ca艂kowicie lub cz臋艣ciowo. W odpowiedzi na ten incydent, Pepco szybko zainicjowa艂a dzia艂ania maj膮ce na celu zbadanie sytuacji i podj臋cie odpowiednich 艣rodk贸w reagowania, aby zapewni膰 bezpiecze艅stwo system贸w informatycznych oraz wewn臋trznej kontroli finansowej w ca艂ej organizacji. Dodatkowo, firma podj臋艂a kroki maj膮ce na celu przetestowanie i udoskonalenie obowi膮zuj膮cych zasad i procedur.

Pepco wsp贸艂pracuje obecnie z bankami i organami 艣cigania, aby odzyska膰 stracone 艣rodki, oraz przeprowadza dok艂adn膮 kontrol臋 swoich system贸w i proces贸w operacyjnych w ca艂ej grupie, d膮偶膮c do wzmocnienia ochrony na przysz艂o艣膰. Firma tak偶e podkre艣li艂a, 偶e nie ma dowod贸w na to, by incydent ten dotyczy艂 danych osobowych klient贸w, dostawc贸w, czy pracownik贸w.

Phishing – wyrafinowana metoda oszustwa w sieci

Phishing to forma internetowego oszustwa, polegaj膮ca na wysy艂aniu fa艂szywych wiadomo艣ci, kt贸re na艣laduj膮 oficjalne komunikaty od znanych i zaufanych instytucji, takich jak banki czy serwisy internetowe. Celem jest sk艂onienie ofiary do podania swoich danych osobowych, takich jak has艂a, numery kont bankowych lub informacji o kartach kredytowych, poprzez przekierowanie na fa艂szywe strony internetowe, kt贸re wygl膮daj膮 jak prawdziwe. To metoda, kt贸ra wykorzystuje techniki in偶ynierii spo艂ecznej, aby oszuka膰 u偶ytkownik贸w i uzyska膰 dost臋p do ich poufnych informacji.