Platforma TikTok rozwija się w ekspresowym tempie. Nic dziwnego, ponieważ te social media oferują totalnie inną formę odbioru materiałów dla odbiorcy. Nowe centrum danych będzie w Dublinie, a więc witamy w Europie! Czy warto zainteresować się tym kanałem społecznościowym, by wyprzedzić konkurencję? Dowiesz się po przeczytaniu poniższego materiału.
Fenomen TikTok’a w social mediach — w czym tkwi tajemnica?
TikTok to aplikacja, którą szybko ściągniesz na telefon, by po chwili cieszyć się dostępem do ciekawych, czasem pouczających, motywujących i zabawnych filmów. Niby nic szczególnego, ale smaczku aplikacji dodaje możliwość użycia zmyślnych filtrów obrazu, a także do każdego filmu możesz dodać ulubioną muzykę.
TikTok założony został w 2016 roku. Twórcą tej odjazdowej aplikacji jest firma ByteDance. Być może pamiętasz inną sławną aplikę Musical.ly, z którą TikTok był początkowo kojarzony. Ostatecznie to on podbił serca odbiorców.
Co oferuje aplikacja TikTok
Jest kilka czynników, które wpływają na atrakcyjne postrzeganie TikToka, jednym z głównych natomiast jest możliwość nieskrępowanej zabawy poprzez publikowanie śmiesznych filmów wideo z podłożonym dźwiękiem wraz z inteligentnymi filtrami.
W Tik Toku wszystko jest skrajnie inne niż to, co do tej pory znaliśmy, a nawet więcej. Apka daje możliwość poznania ludzi na całym świecie. Podejrzenia, co robią, jak komunikują i możesz z nimi nawet porozmawiać. Hitem jest kojarzenie filmów w pary. Oznacza to, że możesz wykorzystać nagrany klip sławnego aktora i wykonać swoją wersję filmu, który zostanie wyświetlony pół na pół z przykładowym.
Czym wyróżnia się aplikacja i jak zrobić własną reklamę?
Aplikacja daje możliwość nagrania filmu w 3 różnych długościach: 15, 60 sekund i 3 minuty. Jak widzisz, czas oglądania takiego filmu jest dość zoptymalizowany. Obecnie TikTok dostępny jest wyłącznie w wersji mobilnej, co za tym idzie, oferuje spontaniczną możliwość nagrania filmów zawsze tam, gdzie jesteś i co robisz.
Reklamować można się na dwa sposoby. Udostępniając próbki swoich materiałów, prezentując produkty lub możesz skorzystać z Ads’ów (płatna kreacja). Wykorzystaj do prezentacji swoich usług darmowe gadżety digitalowe (wizualne i dźwiękowe) lub postaw na spersonalizowaną reklamę płatną. Czy się opłaca? Dostępne analizy pokazują, że jak najbardziej.
Świetnym przykładem budowania marki na platformie są trenerzy personalni, a także motywacyjni. Psychoterapeuci i kobiety działające w branży Home & Decor. Można się od nich dużo nauczyć.
Instagram a TikTok
Mogłoby się wydawać, że TikTok to kolejny twór, który nie dogoni, chociażby Instagrama. O dziwo rynek zareagował zupełnie inaczej, a platforma ze względu na swoją lekkość, prostą formę i łatwość obsługi przypadła odbiorcom do gustu.
Obecnie wiele marek oferuje swoje usługi w obydwu platformach, jednak jeśli chodzi o odtwarzanie filmów wideo, to TikTok jest na czele i wygląda na to, że sytuacja będzie się dalej rozwijać. W odróżnieniu od innych sociali m. in. publikowanie filmów jest bardzo szybkie i intuicyjne. Już na wstępie masz możliwość zastosowania filtrów graficznych łącznie z dodaniem makijażu, a także ustawieniu filmu, jak prywatny.
Facebook a TikTok – reklama na TikToku – marketing IT w mediach społecznościowych
Agencja OpenMobi przeprowadziła badania, w których wykazano, że ponad 30% osób dokonało zakupu produktów i usług po obejrzeniu filmu z alokowanym produktem na kanale TikTok’a. Obecnie z platformy korzysta ponad 8 milionów Polaków, pomimo że dominują osoby z pokolenia Z, to rozpiętość wiekowa użytkowników jest dość szeroka.
Stwarza to duże możliwości marketingowe i pole do popisu dla reklamodawców. Dobrym przykładem reklam skierowanych do osób młodych są kosmetyki ekologiczne i odzież. Natomiast przykładem świetnej kreacji reklamowej dla osób we wieku średnim są filmy nagrywane na tle pięknie urządzonego domu czy mieszkania. Ponad 90% osób deklaruje, że robi zakupy online po zobaczeniu reklamy w TikTok’u na przykład najczęściej wybieranych marek odzieżowych H&M i Sinsay.
Różnice pomiędzy Twitterem
Pewnie niewielu osobom przyszłoby do głowy, żeby w ogóle porównać te dwie platformy, ponieważ są skrajnie różnym kanałem komunikacji. Warto jednak wspomnieć, że TikTok poza funkcją zapewnienia użytkownikom rozrywki, oferuje także kanały pełne merytorycznej wiedzy, nawet w zakresie polityki.
Każda kampania, która ma konwersję, warta jest tego, by w nią inwestować, bez względu na rodzaj kanału komunikacji. Pomimo że początki publikacji treści wpisujących się w bardziej poważną tematykę były trudne, to jakości te pozytywnie się przyjęły i cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem.
Czy użytkownicy TikToka to wyłącznie młodzi ludzie, którzy robią śmieszne żarty?
W przestrzeni publicznej pokutuje opinia, że w tym kanale społecznościowym przeważają filmy wyprodukowane przez młodzież. To nie prawda, ponieważ dane jednoznacznie wskazują na fakt, że największą grupą użytkowników aplikacji są młodzi dorośli we wieku 18 – 34 lata. W 2021 roku na platformie zarejestrowało się ponad miliard osób z całego świata, w tym 1 milion z Europy.
Przeglądając filmy społecznościowe, można dostrzec, że dużym zainteresowaniem cieszą się kanały osób po 40-stce. Są to zwykle specjaliści w dziedzinie prawa, psychologii, sportu, a także medycyny estetycznej. Dużym zainteresowaniem cieszą się także kanały dotyczące tańca, nauki, a także typowo kosmetyczne.
Pośród publikacji tego typu można zauważyć, że materiały wideo niektórych marek, prezentowane są z powodzeniem przez matki z dziećmi. Okazuje się, że kobiety nie tylko dobrze sprzedają produkty, ale i pomagają poukładać innym mamom trudny czas macierzyństwa, oferując wsparcie mentalne.
Jak założyć profil nowego użytkownika?
Założenie profilu na TikToku jest dość proste i intuicyjne. Ściągasz aplikację ze swojego sklepu, a następnie instalujesz. Podajesz dane, nazwę użytkownika i gotowe. Po dodaniu numeru telefonu (nie jest nigdzie publikowany) otrzymasz sms’a z kodem do aktywacji aplikacji. Tylko tyle wystarczy, aby cieszyć się rozrywką, jaką oferuje TikTok.
Apka może wyszukać spośród listy Twoich kontaktów znajome osoby, które mają swój kanał. To bardzo wygodna usługa, która już na początku pomaga zbliżyć się ze znajomymi, tworząc własną społeczność. Jeśli nie chcesz udostępniać swoich danych, możesz całkowicie zablokować profil, czyniąc go niewidocznym dla innych.
Czy Twoje dane są bezpieczne?
TikTok przechowuje wszystkie dane w swojej chmurze, korzystając z zaawansowanych rozwiązań cyfrowych. W swojej polityce prywatności serwis uwzględnił pełne szyfrowanie danych tak, aby nawet żaden pracownik nie miał dostępu do prywatnych materiałów i informacji użytkowników.
Dodatkowo jako rodzic masz możliwość pełnej synchronizacji konta swojego dziecka, a także możesz mieć wpływ na wybór materiałów, jakie ukażą się Twojej latorośli. Bardzo przydatna usługa.
Jak rozwiną się media społecznościowe takie, jak TikTok?
Reklama na TikToku jest dodatkową możliwością dotarcia do nowych klientów, tym samym zwiększenia sprzedaży. Serwis pozwala utworzyć spersonalizowane kreacje, które wyświetlą się nienachalnie odbiorcy, przez co są przyjazne i prawdopodobnie dzięki temu dużo chętniej oglądane.
Potencjał platformy jest wciąż rozwijany i niewykluczone, że obok sztucznej inteligencji, która potrafi umalować, zrobić nową fryzurę, czy też w sekundę nałożyć filtr Avatara na obraz w czasie rzeczywistym, za chwilę będziemy mieli możliwość wykonania karaoke, czy zagrania życiowej roli głównej w jakimś filmie. Widać, że firma realizuje marzenia i chyba właśnie to jest motorem napędowym tego medium.
[…] organ ochrony danych stwierdził, że TikTok naruszył przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych Unii Europejskiej (RODO), w tym […]