itweek_w

Transformacja cyfrowa: wy艣cig, w kt贸rym wszyscy s膮 wygrani

Wed艂ug prognoz, w przysz艂ym roku za niemal po艂ow臋 wypracowanego, 艣wiatowego PKB odpowiada膰 b臋d膮 firmy, kt贸re przesz艂y transformacj臋 cyfrow膮. - Cyfryzacja czeka prawie ka偶d膮 firm臋, bez wzgl臋du na wielko艣膰. Te, kt贸re b臋d膮 si臋 waha艂y, mog膮 straci膰 szans臋 na zdobycie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej na rynku - m贸wi Marek 艢wi膮tek, Cloud Solution Provider Dyrektor w Softline.
Fot.: Materia艂y Softline, itweek.pl
Softline, itweek.pl

Wed艂ug prognoz, w przysz艂ym roku za niemal po艂ow臋 wypracowanego, 艣wiatowego PKB odpowiada膰 b臋d膮 firmy, kt贸re przesz艂y transformacj臋 cyfrow膮. – Cyfryzacja czeka prawie ka偶d膮 firm臋, bez wzgl臋du na wielko艣膰. Te, kt贸re b臋d膮 si臋 waha艂y, mog膮 straci膰 szans臋 na zdobycie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej na rynku – m贸wi Marek 艢wi膮tek, Cloud Solution Provider Dyrektor w Softline.

Dwa r贸偶ne 艣wiaty

Wiele lat temu, gdy chcieli艣my co艣 kupi膰, musieli艣my pojecha膰 do sklepu, znale藕膰 miejsce na parkingu i nierzadko odsta膰 swoje w kolejce. Dzi艣 wystarczy kilka klikni臋膰 na telefonie, a nazajutrz zam贸wiony produkt dotrze do nas do domu. Cho膰 s膮 to dwa 艣wiaty, kt贸re dzieli przepa艣膰, to podstawow膮 r贸偶nic臋 mo偶na sprowadzi膰 do s艂owa – cyfryzacja.

Dzi艣 wiele us艂ug mo偶emy wykonywa膰 cyfrowo. Podobnie jest z produktami, przyk艂adowo, kiedy ostatnio ogl膮dali艣my film w streamie a kiedy kupili艣my DVD? Adopcja cyfrowych rozwi膮za艅 nabiera tempa dzi臋ki konsumentom, dla kt贸rych liczy si臋 oszcz臋dno艣膰 czasu i wygoda. Takie podej艣cie mocno rezonuje z firmami, kt贸re chc膮c nad膮偶y膰 za swoimi klientami, coraz mocniej rozpychaj膮 si臋 w cyfrowym 艣wiecie.

Internet pozwala klientom por贸wnywa膰 towary i us艂ugi wielu firm, kt贸re nierzadko konkuruj膮 ze sob膮. Konsument na pewno ch臋tniej wybierze producenta lub us艂ugodawc臋, kt贸ry ma czyteln膮 stron臋 internetow膮 i wygodn膮 aplikacj臋, co razem przek艂ada si臋 na pozytywne do艣wiadczenie zakupowe. Badanie GE Capital Retail Bank wykaza艂o, 偶e 81 proc. konsument贸w, kt贸rzy chc膮 kupi膰 produkt w sklepie stacjonarnym i tak wcze艣niej sprawdzi go w internecie.

Szansa na sukces

Jednak pr贸ba nawi膮zania nowej, cyfrowej relacji z klientem to niejedyny pow贸d, dla kt贸rego biznes przekonuje si臋 do transformacji. Patrz膮c na wszystko wysoko poziomowo, bez transformacji cyfrowej trudno dzi艣 o sukces w biznesie.

Zapewne nie starczy艂oby miejsca w artykule, gdyby艣my chcieli opisa膰 wszystkie zalety cyfryzacji w biznesie. Mimo to, spr贸bujemy. Zanim to nast膮pi, sprawd藕my co de facto oznacza to zjawisko. Jak podaje ameryka艅ska firma analityczna Gartner, digitalizacja to wykorzystanie technologii cyfrowej w celu zmiany modelu biznesowego i zapewnienia nowych mo偶liwo艣ci generowania przychod贸w i warto艣ci.

Mo偶na powiedzie膰, 偶e cyfryzacja obejmuje ka偶de przynosz膮ce realn膮 warto艣膰 dzia艂anie, kt贸re jest mo偶liwe dzi臋ki nowym technologiom, pocz膮wszy od automatyzacji dzia艂a艅 marketingowych po przetwarzanie zam贸wie艅. Pomaga zwi臋kszy膰 efektywno艣膰 firm, redukuj膮c b艂臋dy ludzkie i koszty operacyjne.

Za艣 je艣li chodzi o dane, dzi艣 nie s膮 ju偶 one przechowywane na 偶adnych no艣nikach, ale w chmurze. Chmura obliczeniowa pomaga firmom uzyska膰 przewag臋 nad konkurencj膮 zapobiegaj膮c utracie danych, a tak偶e tworz膮c w spos贸b automatyczny kopie zapasowe.

Jednak dane daj膮 niewielki po偶ytek je艣li nie s膮 w艂a艣ciwie analizowane. Pytanie za milion punkt贸w brzmi, czy w og贸le mo偶na sobie wyobrazi膰 analizowanie danych bez u偶ycia technologii cyfrowej? Narz臋dzia takie jak Google Analytics sta艂y si臋 rdzeniem podstawowej analizy danych w firmach.

Dwie pr臋dko艣ci zmian

Szkopu艂 w tym, 偶e cho膰 cyfryzacja wydaje si臋 nieunikniona, a do tego wszelkie argumenty wskazuj膮 na to, 偶e przynosi firmom wiele korzy艣ci, nie wszyscy przedsi臋biorcy s膮 gotowi na zmiany.

Pomimo korzy艣ci p艂yn膮cych z wdro偶enia narz臋dzi cyfrowych, wiele ma艂ych firm jeszcze nie zdecydowa艂o si臋 na taki krok. Tymczasem cyfryzacja czeka prawie ka偶d膮 firm臋, bez wzgl臋du na jej wielko艣膰. Firmy, kt贸re wahaj膮 si臋 przed podj臋ciem decyzji o wkroczeniu na drog臋 transformacji cyfrowej, mog膮 straci膰 szans臋 na zdobycie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej na rynku. Pandemia sprawi艂a, 偶e ma艂e i 艣rednie firmy w wielu przypadkach by艂y zmuszone wdro偶y膰 cyfryzacj臋 wcze艣niej ni偶 planowa艂y.

Marek 艢wi膮tek, Cloud Solution Provider Dyrektor, Softline.

Z raportu firmy Cisco wynika, 偶e ma艂e przedsi臋biorstwa wnosz膮 48 proc. do PKB Wielkiej Brytanii, Stan贸w Zjednoczonych, Niemiec, Francji i Kanady. Co wi臋cej, ma艂e firmy, kt贸re cyfryzuj膮 procesy, mog膮 zwi臋kszy膰 wzrost PKB o dodatkowe 5,6 proc. Dane pokazuj膮, 偶e przej艣cie na cyfrow膮 艣cie偶k臋 okazuje si臋 zbawiennie przy pr贸bach przetrwania kryzys贸w, takich jak straty spowodowane pandemi膮.

Hybrydowy model pracy

Jest jeszcze jeden wa偶ny pow贸d, dla kt贸rego ma艂e i 艣rednie przedsi臋biorstwa powinny postrzega膰 transformacj臋 cyfrow膮 jako konieczno艣膰, kt贸ra mo偶e przynie艣膰 prze艂om. Pandemia pokaza艂a, 偶e pracownicy 艣wietnie radz膮 sobie pracuj膮c zza komputera w domu. Jednocze艣nie nie brakuje os贸b, kt贸re nie potrafi膮 sobie wyobrazi膰 wykonywania swoich zada艅 bez mo偶liwo艣ci spotka艅 w biurze.

Przej艣cie na model hybrydowy oznacza膰 b臋dzie, 偶e ma艂e i 艣rednie firmy b臋d膮 potrzebowa艂y zintegrowanych narz臋dzi do 艂膮czenia si臋 w dowolnym czasie, miejscu i na dowolnym urz膮dzeniu.  Wraz z t膮 now膮 rzeczywisto艣ci膮 pojawia si臋 potrzeba ponownego przemy艣lenia zabezpiecze艅 przed coraz bardziej wyrafinowanymi zagro偶eniami oraz zarz膮dzania dost臋pem do danych poza tradycyjnymi granicami IT. Problem w tym, 偶e wi臋kszo艣膰 firm z sektora MSP nie jest przygotowana do radzenia sobie z tymi zagro偶eniami bezpiecze艅stwa we w艂asnym zakresie.

Rozwi膮zaniem, kt贸re wychodzi na przeciw takim wyzwaniom jest Microsoft 365 Business Premium, kt贸re zapewnia ma艂ym i 艣rednim firmom narz臋dzia potrzebne do bezpiecznego prowadzenia dzia艂alno艣ci z dowolnego miejsca. Informacje na ten temat mo偶na uzyska膰 od jednego z czo艂owych partner贸w Microsoft, Softline. Firma uruchomi艂a bezp艂atn膮 infolini臋, +48 22 266-27-52, pod kt贸r膮 eksperci ch臋tnie podziel膮 si臋 szczeg贸艂ami na temat zakupu lub u偶ytkowania licencjonowanego oprogramowania Microsoft oraz optymalizacji koszt贸w oprogramowania.

Nie warto zwleka膰

Ka偶dy biznes, kt贸ry chce prosperowa膰, powinien rozpocz膮膰 transformacj臋 ju偶 teraz, tym bardziej, 偶e technologia ca艂y czas si臋 zmienia. Opisane powy偶ej zastosowania s膮 dzi艣 chlebem powszednim dla wielu dojrza艂ych firm. Tymczasem rozp臋du nabieraj膮 nowe rozwi膮zania, kt贸re mog膮 zmieni膰 biznesowy krajobraz.

Wed艂ug PwC, istnieje osiem technologii, kt贸re w przysz艂o艣ci mog膮 by膰 postrzegane jako prze艂om dla przedsi臋biorstw. Chodzi o sztuczn膮 inteligencj臋 (AI), rzeczywisto艣膰 rozszerzon膮 (AR), blockchain, drony, internet rzeczy (IoT), robotyk臋, rzeczywisto艣膰 wirtualn膮 (VR) i druk 3D. Kolejn膮 technologi膮, o kt贸rej m贸wi si臋 coraz g艂o艣niej jest metaverse, czyli tworzenie wirtualnego 艣wiata, kt贸ry nie tylko na艣laduje 艣wiat realny, ale przede wszystkim posiada w艂asn膮 ekonomi臋.

Wed艂ug prognoz 艢wiatowego Forum Ekonomicznego, do 2023 r. organizacje poddane transformacji cyfrowej przyczyni膮 si臋 do powstania ponad po艂owy 艣wiatowego PKB. Z kolei do 2025 roku a偶 100 miliard贸w dolar贸w zostanie dodane do 艣wiatowej gospodarki poprzez transformacj臋 cyfrow膮.

Skoro dzi臋ki cyfryzacji zyskaj膮 艣wiatowe gospodarki, co b臋d膮 mieli z tego obywatele? Jak twierdzi Europejski Bank Inwestycyjny, cyfryzacja jest wielkim wyr贸wnywaczem szans. Inwestycje w edukacj臋 cyfrow膮, infrastruktur臋 i us艂ugi cyfrowe mog膮 poprawi膰 r贸wno艣膰 p艂ci, zbudowa膰 odporno艣膰 na zmiany klimatu i pom贸c w osi膮gni臋ciu wielu cel贸w zr贸wnowa偶onego rozwoju ONZ.

O marce Softline

Softline jest wiod膮cym 艣wiatowym dostawc膮 rozwi膮za艅 i us艂ug IT w zakresie transformacji cyfrowej i bezpiecze艅stwa informacji. Firma dzia艂a w 60 krajach na rynkach Azji, Ameryki 艁aci艅skiej, Europy Wschodniej i Afryki. Siedziba firmy znajduje si臋 w Londynie.

Od 2021 roku klientom i partnerom z Polski zosta艂 udost臋pniony oficjalny sklep internetowy Softline, platforma do sprzeda偶y licencjonowanego oprogramowania
i subskrypcji dla organizacji i u偶ytkownik贸w prywatnych.

Softline Polska oferuje licencjonowane oprogramowanie wiod膮cych 艣wiatowych producent贸w, takich jak Adobe, Autodesk, Corel, Acronis i innych. Zasi臋g strony jest stale poszerzany.

Softline zaufa艂o ponad 150 tysi臋cy klient贸w B2B na ca艂ym 艣wiecie, w tym Bosh, Shell, Rewe Group, Allianz, Porsche, Audi, AOK, Nutanix i inni.

殴r贸d艂o: Softline


Oce艅 ten artyku艂:

Your page rank:

Udost臋pnij ten artyku艂:

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s膮 oznaczone *

Reklama:
Reklama:

Polecamy